Dama Pik - budowa silnika SAZ 7-3

1 odpowiedź [Ostatni post]
 
Poziom 3
Punkty: 256
Posty: 128
W klubie od: 18/09/2016

Witam
Dobrałem się ostatnio do silnika w swojej Damie ( tzn przegląd rozebranie smarowanie. Po wstępnych oględzinach rzuciło mi się na oczy,że coś mi nie pasuje blokada oski żeby się za bardzo nie przesuwała w łożyskach do przodu i tyłu przy pracy magnetofonu w pionie. Nie wiem czy ktoś grzebał czy od początku coś nie tak.

Jest tam podkładka z tworzywa, dwie tulejki z tworzywa i sprężynka, ale dziwnie to było złożone (lecąc od wirnika do przody -rolki napędzającej kółka skaczącego):
- podkładka z tworzywa opiera się o drugą tulejkę z tworzywa na wirniku
- dwie tulejki z tworzywa na ośce wewnątrz sprężynki, która wchodzi z jednej strony obudowę łożyska przedniego, a z drugiej ma luz do podkładki z tworzywa.
Nie działało to jak dla mnie w ten sposób żeby wirnik był dociskany do tyłu i było jakieś 5 mm luzu ,że można by go przesuwać.

Wygląda ze czegoś mi tam brakuje - np jeszcze jednej podkładki z tworzywa ściskającej sprężynkę

Jak na funkcję jakiegoś "zderzaka" do amortyzacji podczas załączenia silnika i przesuwania się wirnika to trochę chyba bez sensu.

Zdjęcie swoje zrobię jak będę miał silnik przy sobie.

Ma ktoś może zdjęcie (lub może zrobić dokładnie) jak to u niego wygląda, lub rysunek, albo wiej jak to powinno być złożone?.

znalazłem coś takiego na necie, u mnie to wygląda inaczej sprężyna nie jest ściskana ( zaznaczone na czerwono).

silnik saz dama pik 1.jpg