safari 2a
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam
Mam pytanie czy jest możliwość zamontowania radia safari 2a z minusem na masie do syreny? (Syrena ma plus na masie)
Nie pamiętam czy to Safari 2a, ale chyba była możliwość podłączenia albo z + albo z - na masie. Coś tam trzeba było pozmieniać w środku radyjka.
A właśnie wersja A to nie jest ta z plusem na masie. Bo były wersje takie i takie z minusem na masie. ale ten minus na masie jest chyba typowy a plus mniej i to a chyba oznaczało plus na masie.
Lepiej Syrenę przerobić na "-"
można dać typowy alternator zamiast prądnicy i
pozbyć się problemów z wiecznie niedoładowanym akumulatorem.
to jest dobry pomysł na ulepszenie Syreny :) jak bym miał syrenę pewnie bym to zrobił :D
Lepiej Syrenę przerobić na "-"
można dać typowy alternator zamiast prądnicy i
pozbyć się problemów z wiecznie niedoładowanym akumulatorem.
Aż tak źle nie jest, wystarczy raz w miesiącu podładować akumulator i jest w porządku. Używam tego samego akumulatora od trzech lat i nie mam problemów z rozruchem. Jeśli obróci się biegunowość układu, to nastąpi pogorszenie iskry.
A właśnie wersja A to nie jest ta z plusem na masie. Bo były wersje takie i takie z minusem na masie. ale ten minus na masie jest chyba typowy a plus mniej i to a chyba oznaczało plus na masie.
Tak, Safari z dopiskiem A są przeznaczone do samochodów z plusem na masie. Kiedyś był na forum temat o Safari 2a z minusem podłączonym na masę. Trzeba było w tym wypadku zamienić dwa kabelki/ścieżki, co widać na schemacie radia.
U mnie w Syrenie jest Mini 2, które ma przełącznik +/-.
Moje doświadczenia z syreną pochodzą z czasów kiedy w zimie było zimno (- 30 na przykład).
No to wtedy trzeba go doładować częściej. :)
Teoretycznie tak: należy całkowicie odizolować korpus radia od karoserii (np montaż w pudełku z tworzywa) no i zapewnić taki montaż anteny, aby oplot kabla również nie miał połączenia z karoserią (np. antena wewnętrzna "szybowa" bez wzmacniacza). Będzie działać, ale radia słuchać się nie da - poziom zakłóceń to uniemożliwi.