Pasek napędowy w M70xx
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam
Kto posiada wiedzę, jaki powinien być pasek napędowy w magnetofonach serii M70xx (dokładnie mój M7008).
Chodzi mi o jego szerokość, a nie długość.
Kupiłem na chybił trafił zestaw pasków... do naprawy magnetowidów i pasuje jak ulał, ale problem w tym, że po uruchomieniu ześlizguje się :( mogę wrzucić filmik, jakby ktoś nie rozumiał...
Starego paska nie mam, kupiłem magnetofon bez...
Z góry dziękuję za pomoc
Też tak pomyślałem. Podobno najprostsze rozwiązania są najlepsze, więc... wepchnąłem zapałkę między silnik w blachę nieco go odginając i już działa... prawie :|
Niestety, magnetofon przeciąga, nie trzyma obrotów.
Podejrzewam, że to wina mechanizmu (nie silnika czy elektroniki) tylko od czego zacząć smarowanie i czym (WD-40 się nada? nie musiałbym rozbierać na czynniki pierwsze)?
Witam ! wd 40 nie jest dobry na układ zebatkowy ,może być gorzej prosze psiknąć tylko na ośke silnika.Przyczyną obrotów może być ukłat stabilizujący obroty .
Jeszcze nie mam WD-40 :)
A mierząc napięcie można stwierdzić, czy to wina stabilizatora czy mechaniki? Jeśli tak, to jak?
Raczej stawiałbym na mechanikę, bo magnetofon nie jest z najpewniejszego źródła.
Pytanie poboczne: czy magnetofon M7008 i M7011 różni się tylko układem redukcji szumów? Dziś prawdopodobnie będę miał 7011, mógłbym spróbować przełożyć mechanikę, tylko czy podejdzie?
Sprawdź, czy w ogóle można regulować obroty elektroniką, czy można przyspieszyć ponad normę. Jeżeli tak, to uszkodzenie jest mechaniczne. Zacznij od posmarowania wałka silnika. Druga sprawa, czy spowolnienie jest jednostajne, czy po pewnym czasie się zmienia. Trzecia sprawa, czy możesz określić, zmierzyć, prąd pobierany przez silnik. Czy jest w normie. Inaczej. Czy napięcie na silniku jest stabilne? Wachania napięcia na silniku świadczą o zatarciach mechaniki.
Co do wałka silnika, to jest czyściutki, pasek nowy, więc to nie to.
Regulować obrotów chyba nie można, nie widzę potencjometru za to odpowiedzialnego, wszystkie mają znaczki L lub R (lewy/prawy).
Obroty nie są regularne. Zaraz po naciśnięciu play są szybsze, po chwili nieco zwalniają. Wczoraj jeszcze przyspieszał, kiedy nacisnęło się na kieszonkę od przodu, dziś jakby już na to nie reagował...
Wygląda mi to na mechanikę... Tylko jak się za to zabrać?
Stawiał bym na silnik. Regulacja była w silniku. Powinien być otworek do regulacji w korpusie suilnika.
Znalazłem otworek, nie mogłem się powstrzymać i spenetrowałem...
Obroty podkręcone na maksa, poniżej nagrany MP3-ką efekt, pauza-play-pauza-play, nie wiem, czy to słychać, ale u mnie wyraźnie słychać zwolnienie muzyki moment po zwolnieniu pauzy... Dla porównania oryginał we właściwym tempie.
http://www.wrzuta.pl/audio/h94vm3xZ5L/
http://twinky.wrzuta.pl/audio/fVTWuy1K1w/
Skoro nie wiesz jaki był oryginalnie pasek, to może jednak ten jest zły.
Niepotrzebnie kręciłeś silnikiem, jeśli nikt przed tym nie kręcił, to teraz pozostaje regulacja na słuch.
Powiedz o który pasek chodzi, bo są tam dwa.
Niekoniecznie na słuch.
Ja zaczynając serwis przy magnetofonie zaopatruję się w sprawną taśmę ze zmierzonym czasem utworu. Regulacja, to ustawienie odtwarzania na określony czas. Przy 3 minutach można ustawić +/- 2sek. Przy odrobinie cierpliwości, jeszcze dokładniej.
Witam ! może to nie problam szerokości paska ,tylko pod złym kątem jest ustawiony silnik podgięty na blaszce do której jest przykręcony.