Mechanizm w ZRK M8000 M9000 M7000 - problem
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam!
Otrzymałem ostatnio bardzo mocno nadszarpniętego zębem czasu M8047.
Jako członek tej społeczności nie mogłem sobie odmówić odbudowania tego egzemplarza do stanu fabrycznego. Nowe głowice, paski, rolki, gruntowne czyszczenie, smarowanie, "renowacja sprzęła" i strojenie.
Mój problem polega na tym, że mechanika była w częściach. Są wszystkie zgodnie z instrukcją serwisową. Nie wiem jednak w jaki sposób zamontować jedną sprężynkę.
W mechaniźmie 520 K2 włączając przewijanie porusza się element z zębatymi rolkami (serwisówka M9010 - element numer 3.120), które dotykają do sprzęła raz jedna raz druga w zależności od kierunku przewijania.
Pod tym elementem należy zamontować tą problematyczną sprężynkę w kształcie kółka z dwoma długimi wąsami (serwisówka M9010 - element numer 3.132).
Nie mam zielonego pojęcia po co jest ta sprężyna i o co zaprzeć jej wąsy po założeniu jej na oś. U mnie po założeniu jej na oś bez zahaczania o cokolwiek wszysko działa. Po coś jednak te wąsy były i coś mają naciągać.
Czy ktoś wie gdzie mógłbym znaleźć zdjęcie mechanizmu 520 k2 gdzie można podpatrzeć sposób umiejscowienia tej prężynki.
PZDR.
Tak. Jeden pod plastikową podstawką, a drugi nad nią. Tylko, że one muszą być "na krzyż" czyli ten co wychodzi od dołu idzie na górę i na odwrót, ten z góry idzie na dół.
Dziękuję za szczere chęci, ale bez zdjęcia chyba nie dam rady.
Założyłem sprężynę na oś na którą wsuwa się element z kołami zębatymi przewijania. Wąsy przełożyłem jeden nad plastikowy wypust drugi pod plastikowy wypust na krzyż.
Skoro jednak oś z zasady się nie przesuwa, plastikowy wypust również się nie porusza to ta sprężyna nie robiłaby nic. Jej wąsy nie przyczyniają się obecnie do powrotu elementów mechanizmu do pozycji spoczynkowej w żaden sposób.
Coś chyba robię nie tak.
PZDR
W jednym kiedyś miałem te wąsy od sprężynki skrzyżowane i zaczepione tak jak mówiłem i działało.
Ale popatrz tutaj
http://unitra.eu.org/node/1042
Tam na fotografii widać, że jeden wąs sprężynki opiera się o oś koła zębatego. Spróbuj znaleźć punkt zaczepienia dla drugiego końca sprężyny.
Bardzo dobre zdjęcie spójrz na wałek zębaty nr 2 właśnie wąsy tej sprężynki są oparte o przedłużenie ośki zębatki.
Ta sprężynka ma za zadanie powrotu tego mechanizmu przewijania do punktu spoczynkowego. Nie wiem czy dobrze ci wytłumaczę ale ona spoczywa na takiej plastikowej podstawce z występkiem a wąsy tej sprężynki są umieszczone jeden po jednej stronie drugi po drugiej stronie w taki sposób aby mechanizm po przewijaniu a to w jedną stronę a to w drugą wracał na środek.