RMS-404 problemy z magnetofonem
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Czy ktoś z Was miał podobne problemy z RMSem-404? Dziś przyszedł mi ten model. Poprzedni właściciel twierdził, że jest sprawny, czasem może się zacinać linka skali. Po rozpakowaniu okazało się, że gra tylko 1 kanał (lewy w prawym głośniku), a żeby tego było mało w ogóle nie reaguje magnetofon. Od zawsze mi się bardzo podobał ten model i bardzo mi zależy, aby był sprawny.
Jutro do tego siądę. Zauważyłem, że silnik magnetofonu się bardzo mocno grzeje.
Zauważyłem, że silnik magnetofonu się bardzo mocno grzeje.
Prawdopodobnie silnik troszkę zastany, wyczyść, przesmaruj i pokręć palcami, powinien ruszyć ;)
Wznawiam temat. Tym razem problem jest w silniku. Kilka dni temu podczas odtwarzania nagle zaczęły wariować obroty. Raz wolniej raz szybciej. Wczoraj postanowiłem zajrzeć co się dzieje. Podejrzewałem regulator obrotów, więc podmieniłem cały silnik. Nowy pobrałem z RM-121. Po podłączeniu nagle poszedł z niego dym. Podmieniłem zatem na kolejny, tym razem pobrany z RM-221 i też poszedł dym. WG wszelkich oznaczeń wszystkie mają takie same silniki. Dzisiaj udało mi się zdobyć serwisówkę do RMSa i znów do tego siadłem. Po rozebraniu wszystkich silników okazało się, że w 2 skopciły się dławiki na płytce regulatora. Pomyślałem, żeby podmienić płytki. Do silnika z RM-121 przełożyłem płytkę z oryginalnego silnika RMSa. Silnik ruszył,nic się nie zakopciło, jednak nie działa w ogóle regulacja - obroty są cały czas takie same (za duże), mimo że kręcę PRkiem na prawo i lewo. Próbowałem podmienić PRka na innego, ale nic to nie dało. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to ogarnąć? Proszę nie pisać rewelacji typu "wstaw japoński silnik", bo po 1 trzeba takowy mieć, a po 2 jestem zwolennikiem napraw z wykorzystaniem oryginalnych części.
Jeśli podczas wymian silniczków wypadła taka przezroczysta podkładka izolacyjna ,która izolowała stabilizator od obudowy silnika,to zrobiło się zwarcie stąd dym i pewnie spalił się układ scalony w stabilizatorze.Naprawa zatem nabiera rumieńców.
Podkładka izolująca była. Udało mi się już ogarnąć wszystko. Wstawiłem nowy silnik.
Przed naprawą ODŁĄCZ SPRZĘT OD GŁOŚNIKÓW oraz wyłącz z gniazdka. Sprawdź kondensatory w przedwzmacniaczu jeśli chodzi o to, że gra jeden kanał - co najmniej jedna elwa z toru preampa wysiadła. Jeżeli chodzi o magnetofon, sprawdź czy masz napięcia prawidłowe dochodzące do magnetofonu, przejrzyj paski napędowe, wyczyść układ. jeżeli to nie da efektu trzeba będzie szukać dalej;).
Serdecznie pozdrawiam
Egzorcist