Kilka pytań odnośnie Safari SMT 301
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam wszystkich serdecznie jako,że to mój pierwszy post na tym forum i od razu jako laik chciałbym zadać kilka pytań.Mam FSO 125p i jakiś czas temu stałem się posiadaczem radyjka Safari SMT 301 (rekonstruuję samochód odpowiadający w 100% oryginałowi z epoki,stąd wybór radio).Radyjko jest w dobrym stanie jednak mam z nim kilka problemów,ponieważ nie posiadam instrukcji i specjalnie wielkiej wiedzy w temacie.Po pierwsze,z tyłu radia (prawo dół) wychodzą 3 cienkie kable w kolorze czarnym,domyślam się,że dwa do głośnika,ale trzeci?Zasilanie?Dziwna sprawa...Cóż to jest?Lewy dół natomiast to (jak wynika z oznaczenia) przewód antenowy.Co z zasilaniem tego radio?Jak je podłączyć w samochodzie,skoro ma tylko takie kable?Sprawa nr 2.Czy wnętrzności w SMT 301 są identyczne jak w Safari 2?Radia te wydają się być podobne,ale może tylko z zewnątrz,a chciałbym swoje przestroić i nie wiem,czy schemat przestrojenia od Safari 2 czy Safari 2a się nada.Pytanie 3 związane z przestrojeniem.Ma ktoś może namiary na jakiś serwis w Warszawie lub okolicy,który mógłby przestroić mi to radio?A może ktoś z Was się na tym zna i podjąłby się tego,oczywiście nie za darmo :) Jak wspomniałem wcześniej średnio się na tym znam i nie chcę zniszczyć takiego fajnego radyjka.Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc i odpowiedzi na moje pytania,bardzo mi zależy na tym,żeby radio jeszcze sporo "pożyło".Pozdrawiam.
Jeden z tych trzech kabelków to +, minus masz na obudowie.
Thomas1200 witamy, gratuluje zarówno 125 jak i tego safari. To że wychodzą trzy kable, to pewnie jest tak, plus, minus, głosnik. Masa oczywiście jest na obudowie, ale wpinając sie w instalacje auta, masz punkt odniesienia, dla głosnika.
Czyli dokładnie jak mówiłem, jeden kabelek plusik, a minusik na obudowie :)
Wszystkie z serii safari miały minus na obudowie i plus na jednym z trzech kabli... :)
Wszystkie z serii safari miały minus na obudowie i plus na jednym z trzech kabli... :)
I co jeszcze? A Safari 2A to pies[??]?
Odkąd mi wiadomo to Safari 2A to odbiornik radiowy..
[Z]
Na przestrojenie w zasadzie szkoda czasu. Owszem, przestrojenie na wyższe częstotliwości daje się bez problemu ale jest problem z pokryciem całego pasma 21MHz. W polskich sprzętach najszerszy zakres jaki mi się udało uzyskać to 16 MHz.
A Safari 5a to bura suka?
Każdy z odbiorników, za wyjątkiem tych, które były przystosowane do montażu w samochodach mających "+ na masie", ma przynajmniej jeden z przewodów do połączenia z plusem zasilania.
Napisanie w odpowiedzi na zadane pytanie, że jeden z przewodów to +12V, w przypadku, gdy pytający ma trzy przewody do wyboru, jest tylko w 33,3% prawdziwe.
Takich odpowiedzi na tak zacnym forum być nie powinno.
Kabel zasilania powinien być w innym kolorze, czerwony lub żółty.
W jednym z moich egzemplarzy Safari 6 wszystkie trzy kable są koloru białego.
Super,dzięki wielkie za pomoc,trzeba będzie pociągnąć kabel z akumulatora i po sprawie,przynajmniej mam taką nadzieję :) Naprawdę dzięki wielkie za pomoc i za skan z instrukcji.Bałem się zniszczyć takie radyjko i dlatego wolałem zapytać.Rozumiem,że te trzy czarne kable da się jakoś odróżnić (na przykład dzięki oznaczeniom na płytce) bo wszystkie 3 wyłażą z jednego miejsca,mało tego,wszystkie trzy są w jednej wiązce otoczone półprzezroczystą rurką.Załóżmy,że pociągnę kabelek z akumulatora,jaki dać bezpiecznik,żeby być pewnym,że nic się nie skopci przy skokach.W sumie 125p jest z 1990,ale zaufania 100% mieć nie można,szczególnie gdy króluje opinia o tandetnym wykonaniu egzemplarzy z końca produkcji (ja na razie na szczęście narzekać nie mogę) lepiej dmuchać na zimne.Z przestrojeniem jest problem,bo w trzech miejscach powiedzieli mi,że nie zrobią mi tego-za ciężko,za dużo pracy,nie potrafim.No i mam kłopot...Transmitery FM niestety najniższy zakres mają 89,7 chyba.Zastanawiałem się,czy nie wsadzić może konwertera,ale taka "wstawka" zniszczy nieco klimat samochodu,bo nie wiem czy da się to jakoś ukryć.Pozdrawiam.
Kabel zasilania powinien być w innym kolorze, czerwony lub żółty. Zresztą z tyłu radia przy przepuście na kable było oznaczenie co jest do czego. Do zasilania pociągnij osobny kabel z akumulatora /z bezpiecznikiem!/, instalacja w Kancie, zwłaszcza wiekowym to same spadki i niepewne styki. Safari oraz Safari 2 się chyba przestrajało jednakowo i w przeciwieństwie do późniejszych modeli da się pokryć całe pasmo bez wymiany rdzeni.