Czarny RMS 404 - Rewitalizacja, drobne naprawy.

9 odpowiedzi [Ostatni post]
 
Poziom 8
Punkty: 3639
Posty: 1755
W klubie od: 09/08/2015

Witam!
Wreszcie znalazłem troszkę wolnego czasu na zajęcie się tym sprzętem.
Na pierwszy ogień poszedł magnetofon. Rozbiórka całego radia to kilka chwil.
Mam jednak pytania.

1. Na jakiej zasadzie działa zapalanie się konkretnej diody w mechanizmie?

Na stan aktualny działają te od pauzy i zapisu. Od odtwarzania nie świeci się wcale, a od stopu świeciła się bardzo słabo aż w końcu przestała działać :(.

2. Silnik gdy włączę magnetofon nie startuje, jak zakręcę kołem to rusza ale ma problem z mocą.

Podejrzewam zużyte szczotki lub ich brak, dodatkowo po pewnym czasie obroty spadają, lekkie puknięcie w puszkę poprawia na chwilę pracę silnika.

3. Jak założyć tę blachę z nakrętką kasującą luz koła zamachowego?

U mnie nie dość. że kolo jest bardzo blisko tej blachy to nie ma tego charakterystycznego stukania gdy poruszam kołem wzdłuż jego osi, przez co mam wrażenie że jest zbyt mocno ściśnięte. Dodatkowo blaszka nie jest równa względem koła. Patrząc na mechanizm od tylu, prawa strona koła jest kilka milimetrów dalej niż lewa strona.

4. Wiem że może to podchodzić pod tuning, ale co tam.
W miejsce żarówki od podświetlenia kasety wstawiłem czerwoną diodę COB.
Problem jest taki że po podłączeniu do sieci, led od razu świeci pomimo wyłączonego radia oraz magnetofonu.
Czy montaż rezystora załatwi sprawę?
Jeśli nie da się nic zrobić, powrócę do żarówki.

IMG_0001.JPG
IMG_0002.JPG
IMG_0003.JPG