Naprawa GS 464
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Panowie koledzy
Mój GS 464 rocznik '91 odmówił współpracy.Już wyjaśniam.Zaczęło się od wymiany paska,stary był sparciały i rozciągnięty,dlatego gramofon troszku przeciągał.Po wymianie to szok,silnik nie ma tak jakby siły ruszyć talerza,obroty tak wolne że przy /45 ledwo ciągnie pod prędkość /33.Nie wiem co jest przyczyną,siedzę bardziej w szpulowych i kaseciakach,a ten egzemplarz jest mi bardzo bliski,od nowości w rodzinie.Prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam
Kulki nieraz wypadają ale nie ma to znaczenia - wkłada się ją na miejsce i montuje koło zamachowe, a talerz dodatkowo dociśnie. Mogą być 3 przyczyny:
1. Zgęstniały smar w łożysku, powodujący opory - należy wymienić smar po uprzednim wyczyszczeniu łożyska ze starego.
2. Zbyt ciasny pasek - polecam te z Allegro od Wamata.
3. Uszkodzony silnik - jeśli magnes w stojanie osłabł (a może się to zdarzyć) wówczas nie będzie miał na tyle momentu, żeby tym wszystkim zakręcić. Miałem taki przypadek w Fonomasterze, gdzie silnik na jałowo nie chciał sam ruszyć. Po rozebraniu wyszło, że magnes jest już słaby. A gdzie do tego koło zamachowe i ten kilkukilogramowy talerz, którym można zabić?
Zabrałem się do nieszczęsnego GS-a.Eureka nie ma kulki łożyskowej,a ze smaru powstała gęsta cieczo-plastelina.Szukam w kulkach łożysk rowerowych-może coś będzie.Czy jak smar można użyć
Olej Silikonowy lub wazelinowy ?
Pozdrawiam
Smar do mechanizmów precyzyjnych, np. MULTEMP PS
Ponieważ jest to ułożyskowanie ślizgowe wyjątkowo wolnoobrotowe można stosować rzadki smar litowy (na bazie mydła litowego), czyli np. łatwo dostępny STP. W.
Jestem posiadaczem równie starego gramofonu, własnie GS 434. Przydarzyła mi się podobna historia przy wymianie paska - po prostu po zdjęciu talerza wyjąłem również "podtalerz" i nie zauważyłem, jak z jego osi wypadła kulka łożyskowa. Ponieważ kulka upadła na miękką wykładzinę podłogową, nic nie usłyszałem - po kilku godzinach nerwowego szukania przyczyny "słabości" silnika nadepnąłem bosą stopą na kulkę i EUREKA! Sprawdź, może to o to chodzi, a przy okazji wymień smar w łożysku. Pozdrawiam - W.