Aria pali bezpiecznik.
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam. Tak jak w temacie moja Aria 2411 pali bezpiecznik 0,2 A przy próbie włączenia którejkolwiek prędkości.Silnik odłączyłem zupełnie przy okazji przeprowadziłem czyszczenie i smarowanie. Isostat przełączania obrotów wymieniony i dalej pali, więc sprawdziłem czy aby przewody nie powodują zwarcia ale nie też są w porządku.Dodam jeszcze że jak podłącze przewody do punktów 811 i 812 wszystko gra i nie pali bezpiecznika dopiero jak podłączę punkty 813 i 814 następuje zwarcie przy próbie włączenia. Skończyły mi się pomysły gdzie szukać przyczyny.Może ktoś wie i pomógłby znaleźć przyczynę owego zwarcia. Acha u mnie jest trochę inaczej niż na schemacie,na schemacie widnieją trzy bezpieczniki te dwa koło siebie to 0,2A i 0,5A ten trzeci trochę z boku to 0,4A a ja na płytce mam 0,2A i ten obok 0,315mA trzeci to 0,4A.
Z oznaczeń na bezpiecznikach wynika że są szybkie bo jest F muszę poszukać tych zwłocznych a to nie będzie łatwe bo mieszkam w Anglii a oni tutaj nie bardzo się orientują dla nich bezpiecznik to bezpiecznik ciężko miałem kupić 0,2A a o 0,315A nie wspomnę.Tematu nie zamykam do czasu aż wstawię zwłoczny i wtedy zobaczę czy się coś zmieni.Za info oczywiście wielkie dzięki.
Witam ponownie.Właśnie otrzymałem bezpieczniki zwłoczne założyłem i po wciśnięciu isostatu prędkości błysk i bezpiecznik martwy.Wie ktoś może co dalej nic nie zmieniałem od czasu pierwszego postu w tej sprawie.
Uzwojenie silnika zablokowane jest kondensatorem 47 nF. Nie zetknąłem się z tym modelem magnetofonu, a ze schematu trudno się zorientować, gdzie ten kondensator się znajduje - możliwe, że przylutowany jest bezpośrednio do końcówek uzwojenia silnika.
Spróbuj go wylutować i ponów próbę włączenia - jeśli bezpiecznik przeżyje, to znaczy, że kondensator jest przebity i trzeba go wymienić - najlepiej na 47 nF/630 V, a przynajmniej na 400 V. Jeśli moja diagnoza okaże się słuszna - opisz wygląd tego kondensatora i napisów na nim.
PS. Bezpieczniki szybkie oznaczane są literą Fast a zwłoczne Slow.
Bezpieczniki zwłoczne są oznaczone literą T np. WTA-T ...
Witam. Dla zobrazowania dodam zdjęcia na silniku niema żadnych kondensatorów zato na płytce zasilania są aż dwa takie same dokładnie takie jak opisałeś zdjęcie 2 i 3. Tylko właśnie być pan mądry który za to odpowiada.
Sorki źle czytało zdjęcia ale można się zorientować.
Chodzi o kondensator C 804, ten z brzegu na przedostatnim zdjęciu. Połączony jest z punktami B13 i B14.
Drugi, taki sam kondensator C 803 blokuje uzwojenie transformatora.
Domyślam się, że nie masz schematu ideowego magnetofonu - czy tak?
PS. Do Kolegi Andrzeja Oczkowskiego - pytający wspominał o problemach z nabyciem bezpieczników w Anglii, gdzie oznacza się je literami "F" albo "S".
Schemat mam ściągnięty z tego forum ale czytanie schematów ciężko mi idzie nie jestem elektronikiem.Znalazłem kondensatory 47nF 630V tylko jakie mają być polypropylenowe polyestrowe czy jakieś inne?Wolę zapytać fachowców niż mam coś wiecej skopać.
Dodam że wymienię obydwa tylko na jakie? Koszt kupna niewielki a święty spokój na dłuższy czas.
Mogą być poliestrowe - typ nie jest krytyczny. Pytanie - czy odłączyłeś C 804 na próbę, jak pisałem? Wymiana "na pałę" nie ma sensu - ja przecież nie jestem jasnowidzem, zwłaszcza na taką odległość.
Pozdrawiam i dobranoc - jutro znowu zajrzę na Forum.
Sprawdź jakie wstawiasz bezpieczniki - szybkie oznaczone F czy zwłoczne T? Powinien być ten drugi.