Przewijanie M9108
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam.
Mój M9108 ma dziwne problemy z przewijaniem. Dziwne, bo niektóre części kaset przewija a przy niektórych staje i autostop się załącza. Paski nowe, silnik też daje radę. Co robić?
1. Za duży opór przesuwu taśmy w kasecie.
...2. Za mała siła na sprzęgle przewijania.
...UWAGA:
1. Nie reguluj samego sprzęgła tylko cały mechanizm w takiej kolejności jaka jest
opisana w serwisówce.
2. Przed regulacją umyj czystym spirytusem lub denaturatem tor przesuwu taśmy.
3. Sprzęgło jest podwójne i odpowiada też na siłę dowijania taśmy podczas odczytu
- trzeba uważać co cię robi bo można wszystko rozregulować.
4. Jak umiesz to warto rozebrać sprzęgło i odtłuścić powierzchnie cierne.Napisz czy to występuje przy przewijaniu w jedną stronę czy w obie, czy zawsze w tym samym miejscu taśmy i czy wcześniej nic nie grzebałeś w mechaniźmie. To nam ułatwi postawienie słusznej diagnozy.
1. Z kasetami problemu nie ma bo Kasprzak RM222 jak i mój Walkman przewija je na raz bez zająknięcia.
2. Tego nie sprawdzałem
Tor przesuwu czyszczony regularnie.
Z tym sprzęgłem będę musiał pokombinować coś, mam jakby co zapasowy mechanizm. Jest on z M9115 ale te zębatki jak i sprzęgło powinny pasować.
Ogólnie to występuje to przy przewijaniu w obie strony. Przy każdej kasecie w różnych miejscach, najczęściej po prostu jak słucham sobie kasety i chce przewinąć to nawet nie próbuje tylko autostop załącza.
Ja w mechanizmie tylko wymieniłem paski i poprawiłem mocowanie rolki dociskowej bo była źle założona. Nie wiem jak było z poprzednim właścicielem ale głowica wymieniona jest na MX METAL JAPAN także coś było robione.
Trzeba zwiększyć docisk sprzęgła przewijania. Zrób to zgodnie z opisem w serwisówce a wszystko będzie dobrze działać. W tym sprzęgle materiałem ciernym jest coś w rodzaju filcu i jak ustawisz sprzężynę na maksymalną siłę i to nic nie da to trzeba będzie wymienić / dorobić podkładkę filcową.
Trzeba zwiększyć docisk sprzęgła przewijania. Zrób to zgodnie z opisem w serwisówce a wszystko będzie dobrze działać. W tym sprzęgle materiałem ciernym jest coś w rodzaju filcu i jak ustawisz sprzężynę na maksymalną siłę i to nic nie da to trzeba będzie wymienić / dorobić podkładkę filcową.
Mógłbyś podesłać część serwisówki z opisem tej regulacji? Mam serwisówkę od M9010 i nie widzę tego nigdzie. Od przewijania to to większe kółko czy mniejsze?
Jak będę w firmir to poszukam ale nie wiem czy jutro mi sie uda.
Serwisówka M9010 wydanie I
str. 15 - rysunek 11 mechanizm i pokazane elementy sprzęgła (element nr 3.127), str. 17 pkt. 5.3 Sprawdzanie i regulacja wielkości momentów.
A tam pisze:
Moment przewijania na obu talerzykach 8 mNm +/_ 20 %, regulacja za pomocą sprężyny a w sprzęgle 3.127
Trzeba pilnować podanych momentów dowijania i przewijania gdyż to samo sprzęgło jest powiązane z autostopem.
Prawidłowe siły w mechaniźmie są bardzo ważne.
Złe siły na tależykach powodują:
- zmniejszenie wysokich tonów
- szybsze zużywanie głowic
- zwiększenie nierównomierności przesuwu taśmy
- szybsze ścieranie warstwy magnetycznej
- rozciąganie taśmy
- korytkowość taśmy
- zapętlanie się taśmy
- zerwanie taśmy
- nieprawidłowe działanie autostopu (w magnetofonach ZRK z mechanizmem K-520 i podobnymi)
Niżej masz rysunki z serwisówki znajdującej się na audiospa.pl
A jakie kasety, bo one chyba były zaprojektowane na 60min.
A jakie kasety, bo one chyba były zaprojektowane na 60min.
Różnie, głównie 60tki lub mniejsze. Czasami 90tki.
Nie znalazłem serwisówki do M9108 i trzeba opierać sie na 9010
1. Za duży opór przesuwu taśmy w kasecie.
- sprawdź czy lekko przesuwa się taśma w kasecie (niektóre kasety są nie
dokładnie zrobione i obudowa stawia duży opór taśmie)
- sprawdź czy taśma jest równo nawinięta (czy nie wystają pojedyncze zwoje taśmy)
2. Za mała siła na sprzęgle przewijania.
- jeżeli pkt. 1 wyeliminowałeś i nadal jest problem to trzeba wyregulować
sprzęgło. Opis jest w instrukcji obsługi.
UWAGA:
1. Nie reguluj samego sprzęgła tylko cały mechanizm w takiej kolejności jaka jest
opisana w serwisówce.
2. Przed regulacją umyj czystym spirytusem lub denaturatem tor przesuwu taśmy.
3. Sprzęgło jest podwójne i odpowiada też na siłę dowijania taśmy podczas odczytu
- trzeba uważać co cię robi bo można wszystko rozregulować.
4. Jak umiesz to warto rozebrać sprzęgło i odtłuścić powierzchnie cierne.
Napisz czy to występuje przy przewijaniu w jedną stronę czy w obie, czy zawsze w tym samym miejscu taśmy i czy wcześniej nic nie grzebałeś w mechaniźmie. To nam ułatwi postawienie słusznej diagnozy.