Problem z autostopem w M9108
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam.
Od kiedy w moim M9108 wymieniłem paski autostop zaczął "świrować".
Po włączeniu magnetofonu autostop ciągle się załącza.
Wiele razy próbowałem poprawić sprężynki tarczowe i o ile przewijanie udało mi się ustawić tą dużą sprężyną, to nie ważne jak ustawie tą mniejszą - problem z autostopem dalej występuje.
Ogólnie to jest tak, że świeżo po ustawieniu sprężynki magnetofon działa dobrze, dopiero po około godzinie czasu autostop znów zaczyna szaleć.
Co mam zrobić żeby to ogarnąć?
Gdyby było tak jak pisze jacek_w to też byłby problem z przewijaniem.
Najpierw wyreguluj sprzęgło zgodnie z opisem w instrukcji serwisowej.
Jeżeli ciągle jest problem to:
- sprawdź dźwignię autostopu;
- rozbierz i umyj sprzęgło spirytusem;
- sprawdż opory na talerzyku dowijania;
- jeżeli w/w działania nic nie dały to wymień filc od dowijania podczas odczytu.
To sprzęgło jest trochę trudne do regulacji dlatego postępuj dokładnie tak jak pisze w serwisówce a napewno to zadziała. Jek nie masz doświadczenia w naprawach magnetofonów to bez dynamometru może ci się nie udać regulacja.
UWAGA:
żle wyregulowane sprzęgło może powodować zwiększenie nierównomierności przesuwu taśmu, łudeczkowanie taśmy, zerwanie jej, zapętlenie w mechaniźmie i większe ścieranie głowic.
"Gdyby było tak jak pisze jacek_w to też byłby problem z przewijaniem."
zależy która połowa sprzęgła w D daje... ten mechanizm jest tak sprytnie zrobiony że koło autostopu ciągnie dźwignie owego tylko wtedy gdy jest poślizg na sprzęgle... nie zależnie czy to przewijanie czy odtwarzanie :(
UWAGA:
żle wyregulowane sprzęgło może powodować zwiększenie nierównomierności przesuwu taśmu, łudeczkowanie taśmy, zerwanie jej, zapętlenie w mechaniźmie i większe ścieranie głowic.
ament :)
prawdopodobnie to, jak ja je nazywam dwu-sprzęgło zaczyna się rozpadać i napinanie sprężyny nie wiele daje bo zaczyna się wysuwać skrajna "zatyczka".
nie ma boga!
jest motór! hayka.pl
zdeklarowany członek partii świętego spokoju