Magnetofon Diora MDS 442
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam.
Stałem się posiadaczem magnetofonu stereofonicznego Diora MDS 442.Znalazlem go na smietniku,ale niestety nie działa.
Po wciśnięciu zasilania(włącznik "SIEĆ")załącza się silniczek który napędza mechanizm kasety i chodzi cały czas,nie można go zatrzymać.Po wciśnięciu przycisku "Start" mechanizm próbuje odtwarzać kasetę lecz po chwili odskakuje ,a silniczek wciąż pracuje.Tak samo jest z przewijaniem.Mechanizm się załącza ,przez chwilę przewija w przód lub w tył ,potem odskakuje.Szuflada działa prawidłowo.
Nie znam się kompletnie na elektronice,a ostatni serwis RTV AGD w mojej okolicy padł dawno temu.Chcialbym uratować ten sprzęt od zapomnienia i z niego korzystać.
Może wśród klubowiczów znalazłby się fachowiec który podjąłby się naprawy?
Pozdrawiam.
Mieszkam w województwie lubuskim,miejscowość Drezdenko.
Jeżeli licznik nie chodzi to będą takie objawy. Do wymiany paski napędowe, w pierwszej kolejności pasek licznika.
Jeżeli to nie pomoże to być może uszkodzony jest kontaktron auto-stopu.
Poczytaj trochę w internecie, obejrzyj filmiki na Youtubie.
Zatem czekajmy na odzew. Na pocieszenie powiem - nie wygląda to na nic poważnego, jeśli objawy są tylko takie. Prawdopodobnie uszkodzony pasek napędu magnesika autostopu (pasek napędu licznika).
Edit: Kolego robarek, dobrymi chęciami wybrukowane jest całe piekło. Jeśli Kolega nie czuje się na siłach i chce magnetofon komuś oddać do naprawy, nie każ mu oglądać internetów.
Pozdrawiam
Grzesiek
Rozkręce i sprawdzę jak paski wyglądają,tyle jestem w stanie zrobić:)
Dam znać co tam wyszło.
Po wciśnięciu zasilania(włącznik "SIEĆ")załącza się silniczek który napędza mechanizm kasety i chodzi cały czas,nie można go zatrzymać.
To akurat nie jest oznaka awarii, ten silniczek jest na stałe podłączony do zasilania.
Panowie,dobra informacja!
Po rozkręceniu okazało się że pasek napędzający licznik jest zerwany.Znalazem jakąś gumkę recepturke,założyłem i magnetofon ożył.Troche przeciąga bo powinien być orginalny pasek ,ale gra.
Teraz muszę wyczyścić wszystko z kurzu
i zamówić nowy pasek.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
Gorąco pozdrawiam
Z gorszych wiadomości to taka, że przeciąganie to nie wina nieoryginalnego paska do licznika.
Pozdrawiam
Grzesiek
A więc co to może być?
Zużyty (wyciągnięty i popękany) pasek napędu koła zamachowego, zużyte bieżnie rolek.
Pozdrawiam
Grzesiek
Jeśli Kolega napisze, skąd jest, myślę, że znajdzie się tu jakaś pomocna dłoń.
Pozdrawiam
Grzesiek