Unitra GRUNDIG MK 232- gdzie jest końcówka mocy?
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam !
Mam pytanie...
Na schemacie sie nie znam,dlatego zrobiłem zdjęcie(prosze zaznaczyć....).
Nie wiem,gdzie się znajduje w tym magnetofonie końcówka mocy...
Może to byc przyczyną?
Magnetofon grał,ale był brudny....
Przeczyściłem go trochę i gdy włączyłem dziwnie się zachowywał-ledwo co ruszał,potem już nie. Gdy do połowy przełanczałem przewijanie ruszał,zwalniał i zatrzymywał się.Gdy dałem przełącznik do końca - nie reagował.
Potem już Padł całkiem.
Co się stało?
Bezpiecznik cały.Prąd dochodzi,ale nie do silnika.Kabelki są wszystkie połączone.
Co mogło "paść"....?????
****************************************************
To wyglądało tak,jakby powoli zaczynało brakować napięcia-stopniowo i zabrakło na dobre.
Dziękuję za chęć pomocy....
Jak czyściłem...Był cały usyfiony kurzem,odpadami po trocinach(jakby był trzymany gdzieś w pobliżu,gdzie było cięte drewno).
Czyściłem patyczkiem do uszu,trochę ściereczką-DELIKATNIE.
Potem odpiąłem płytkę-oczywiście nie wychodziła przez krótkie kabelki,więc zostawiłem dalsze doczyszczanie tych miejsc,gdzie nie mogłem dojść i domknąłem płytkę.To wszystko....
Po tym tak się zrobiło,jak opisałem.
Było to dziwne,tak jakby z wolna brakowało napięcia (w opisie pisałem) i po chwili,gdy "na pół gwizdka" trzymałem klawisz przewijania całkiem napięcia po chwili zabrakło.
Nie wiem.....
Pwenie jakbyś miał go teraz w ręku,od razu byś doszedł co i jak....Na odległość ciężko to wytłumaczyć....
Naprawdę się namęczyłem....
Warto było,bo magnetofonik jest w IDEALNYM stanie(dokupię jeszcze gdzieś emblemat Unitry),kółko dowijania IDEALNE !
Pięknie chodził i MASZ Ci Babo Placek !!!!.......
PROSZĘ "kliknąć" i zobaczyć:
http://tufotki.pl/OGFyQ
Nie bardzo mogę załapać co ma końcówka mocy do przewijania.
Jak odtwarza? Czy też ma problemy z utrzymaniem stałej prędkości?
Wiele lat już nie naprawiałem tego typu mechanizmu ale podejrzewam, że zabrudziłeś smarem kółka od przewijania. Chyba jest tam takie z gumą na brzegu i ono przekazuje napęd z koła zamachowego ma talerzyki. Może coś zepsułeś ze sprężyną dociskającą to kółko.
Nie rozumiemy się....
Wszystko opisałem,co się działo po przeczyszczeniu....
Pisałem,że teraz nie dochodzi wogóle zasilanie do silnika.
Więc NIC NIE działa......
Kółka i to o czym piszesz nie mają z tym nic wspólnego ,bo nawet się silnik nie uruchamia.....
A z tą końcówką mocy-na Elektrodzie coś na ten temat czytałem,ale tam się nie dowiem,bo są sami fachowcy,którzy zaraz każą mi sprawdzać po schemacie,miernikiem-a ja sie na tym nie znam.....
Nie wiem....naprawdę....
Jak ktoś mi pomoże,to prześlę dobre piwo !
Chyba jest tam takie z gumą na brzegu i ono przekazuje napęd z koła zamachowego ma talerzyki. Może coś zepsułeś ze sprężyną dociskającą to kółko.
*******************************************************************************8
Cały mechanizm jest na 100% dobry-nawet na 200% !
Coś,gdzieś na tej płytce(jak lekko otwierałem i domknąłem,bo co innego?
Co to może być do.....Diaska.....
To wyglądało tak ( po tym czyszczeniu) jakbym odpalał samochód i w momencie dociskania gazu stopniowo tracił silnik moc i zgasł....
Tak to mogę porównac to tego,co się stało....
Jeśli nie znasz się na schemacie i nie potrafisz posługiwać się miernikiem to niestety nikt nie będzie Ci w stanie pomóc. Nikt też nie pokaże Ci paluszkiem, że to i to się zepsuło i trzeba wymienić. Jedynie można ukierunkować i polecić sprawdzenie pewnych rzeczy.
Rozumiem.....
Cóż,mimo wszystko dziękuję za dobre chęci....
Z pewnością to jakaś "pierdoła".....
Dobranoc i naprawdę dziękuję za szczere chęci...
DoubleSuper8 ma całkowitą rację. teraz wchodzi elektronika i bez podstawowej wiedzy, miernika i umiejętności lutowania nic nie zrobisz.
Najpierw musisz zmierzyć napięcie na silniku (powinno być 7,5V). Możesz jeszcze spróbować uruchomić go na bateriach - w gniazdku sieciowym jest przełącznik zasilania sieć/bateria a przełącza się sam jak wkłada się kabel. Jest możliwość, że coś dostało się między styki albo się pogięły i nie działa z zasilania kablem.
Końcówka mocy jest na dole płytki pod aluminiowym radiatorem.
Napisz co, czym i jak czyściłeś to może uda się coś pomóc.