ETIUDA M 410 S - Reanimacja

8 odpowiedzi [Ostatni post]
 
Poziom 5
Punkty: 866
Posty: 357
W klubie od: 12/12/2015

Witam wszystkich Kolegów Unitrowców! Postanowiłem przerobić poprzedni temat na który nie otrzymałem odpowiedzi, aby nie zaśmiecać forum..

Zakupiłem już jakiś czas temu dużą Etiudę na giełdzie. Była niestety zmaltretowana na zewnątrz i wewnątrz.

Płytki miały poprzepalane ścieżki i często były aż czarne od brudu. Panel był w złym stanie (porysowany, z wytartymi napisami i przewiercony). Poprzedni właściciel zrobił w niej swego rodzaju regulację prędkości. Wywiercił do tego (i to na dodatek krzywo) dziurę przez panel i "szkielet" magnetofonu (ogradowałem otwór z wiórów, które zostawiło wiertło.). Aby podłączyć się tym regulatorem rozwalił oryginalny silnik.

Na dodatek poprzerabiane było też coś z wejściem mikrofonów. Z tyłu wyłamana była blaszka zaślepiająca niewykorzystany otwór na wej/wyj "dinowskie". Tam wstawione było drugie gniazdo połączone dwoma "kabelkami" z mikrofonami - to zostało również przywrócone do oryginału.

Wymontowany był isostat załączający sieć i gniazdo bezpiecznika sieciowego.

Oryginalne wskaźniki miały wklejoną folię zielono-niebieską by świecić na inny kolor. Poprzednik przy zamontowywaniu tego rozwalił delikatne układy wskaźników. Dlatego szukam polskich wskaźników (najlepiej oryginałów).

Mechanizm był zdekompletowany. Jak na razie udało mi się znaleźć brakujące części oprócz: lewej sprężyny kieszeni (którą spróbuję dorobić), drążka (trzymającego klapkę kasety z uchwytami w mechanizmie) oraz blaszki zasłaniającej pracujące kółka mechanizmu.

W klapce kasety wyłamany był jeden z uchwytów trzymających kasetę. Zostało to już naprawione. Starałem się to zrobić dokładnie i estetycznie (proszę o wyrozumiałość robiłem naprawę tego typu pierwszy raz). Elementy plastikowe które posłóżyły mi do naprawy, pozyskałem od opakowania po kasecie (miało one prawie idealną grubość).

Cały mechanizm został rozebrany, umyty, naoliwiony i nasmarowany.

Oryginalny silnik wymieniłem na taki jaki miałem pod ręką, ale mechanicznie i elektrycznie pasujący. Kiedyś wymontowałem go z wraku szuflady i teraz się do czegoś nadał :)

Naprawiona została też jedna z płytek sterowania, w obu zostały poprawione lutowania diod, oraz wyczyszczone ścieżki z brudu i starej kalafonii.

Tak po krótcę co najważniejszego zostało zrobione.

Poniżej prezentuję część zdjęć z napraw które zrobiłem. Nie wszystko na nich uwieczniłem. Chętnie wysłucham wszystkich rad i sugestii, liczę również na pomoc w zdobyciu oryginalnych części by w pełni go uruchomić.

etiuda 1 seria zdjęć 032.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 029.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 027.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 030.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 001.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 002.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 004.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 005.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 006.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 009.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 010.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 012.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 013.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 014.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 016.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 019.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 020.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 021.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 024.jpg
etiuda 1 seria zdjęć 026.jpg

WYPRODUKOWANO W POLSCE