UNITRA GS-464 nierówne obroty smarowanie
- Zaloguj Zarejestruj się by odpowiadać
Witam,mam prośbę do forumowiczów posiadających model gs464.Czy powiedzieliby mi gdzie mam posmarować smarem aby poprawić obroty (nierówne czasami),również mam pytanie jak ustawić nacisk igły i antyskating?
Od razu uprzedzam,że jestem początkującym gramofonowe zen.Jest to mój pierwszy.Patrzyłem na forach,że ludzie piszą o tych sprawach,ale do mnie to nie trafia, nie jest wystarczająca jasne.
Proszę o pomoc,jeśli potrzeba to podam więcej szczegółów.
P.s to mój pierwszy post,proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam Łukasz
W instrukcji obsługi jest dobrze napisane, ten smar do łożysk jest dobry tylko najpierw trzeba wyczyścić ze starego a nacisk jest 1.5g dla wkładek MF.
Bardzo dziękuję,instrukcji nie posiadałem ale już mam ;)
Zaraz się biorę do roboty i dam znać jak idzie.
W instrukcji obsługi jest dobrze napisane, ten smar do łożysk jest dobry tylko najpierw trzeba wyczyścić ze starego a nacisk jest 1.5g dla wkładek MF.
Dla Mf100 jest 2 g.
Nasmarowałem,niestety obroty dalej niestabilne,będę musiał kupić nowy pasek.
Jeżeli pasek też nic nie da to pomysl o wymianie fotorezystora - utlenia się z czasem i wtedy obroty wariują.
ok,dam znać ;)
A powiedzcie mi jeszcze czy jak dodam wkładkę AT-91 to będzie wyraźna różnica ?
Znalazłem takie głośniki z wzmacniaczem w okazyjnej cenie http://gestyy.com/wV3Bv4
opłaca się kupować do tego gramofonu ?
cena to 170 zł.
Smarowanie: Ostrożnie zdejmij talerz, następnie ostrożnie zdejmij pasek z podtalerzyka (tarczy napędowej) i osi silnika napędowego. Wyjmij podtalerzyk. Oś i jej końcowkę wchodzącą w łożysko przemyj alkoholem izopropylowym, w ostateczności czystym spirytusem lub benzyną ekstrakcyjną. Patrząc na oś podtalerzyka sprawdź, czy jest ona od spodu sferycznie wyprofilowana, czy też znajduje się tam kulka łożyskowa (różnie to wygląda w gramofonach Foniki, tu chyba kulki nie będzie). Jeśli jest kulka, to ostrożnie ją wyjmij i też przemyj izopropanolem. Po tych czynnościach trzeba to nasmarować - oś podtalerzyka posmaruj lekko rzadkim olejem np. do maszyn do szycia (dawny typ Lux-6), a kulistą końcówkę osi niewielką ilością smaru do łożysk tocznych np. Łt-42. Przy pomocy np. patyczka do uszu umoczonego w alkoholu izopropylowym albo benzynie ekstrakcyjnej wyczyść też łożysko ze starego smaru. Uważaj, aby smarem czy olejem nie zanieczyścić paska napędowego, osi silnika i pobocznicy podtalerzyka. Jeśli obroty nadal będą "pływać", wymień pasek na nowy (dostępne zamienniki na Allegro).
Co do antyskatingu, ustawienia nacisku igły na płytę (wyważenia ramienia) wszystko jest w instrukcji.