Amplitunery

Diora "Senior" Stereo

Cytat z Radioamatora z 1974 nr 12:

Cytat:

Diora "Senior" Stereo (o mocy wyjściowej 2x5W; 5 układów scalonych, filtry ceramiczne, zakresy fal: UKF, długie, średnie oraz krótkie w 2 podzakresach.


Odbiornik zaprezentowany na targach TAKON 74 w Poznaniu.

Radmor 5300

Amplituner Radmor 5300 został opracowany w 1982 roku w całości w COBRESPU i przysłany jako gotowy projekt do Radmoru.

Odbiornik nie został wdrożony do produkcji z powodu nie najlepszych parametrów technicznych, nie był również przystosowany technologicznie do produkcji. Powstały conajmniej dwa egzemplarze.

Posiadał on możliwość współpracy z korektorem, pamięć trzech stacji. Opóźnione załączanie kolumn oraz selektor wyjść głośnikowych zrealizowano na dwóch przekaźnikach.

Źródła:
Byli pracownicy Z.R. Radmor
http://radmory.za.pl

Radmor 5300 źródło: radmory.za.pl zdjęcie

Diora DKS-201 "Cezar Quadro"

Cezar Quadro Kwadrofoniczny odbiornik radiowy. Konstrukcja oparta na podzespołach Diora DSH-101 i DSH-102 "Elizabeth HI-FI". Końcówki mocy STK 015 firmy Sanyo.

Pierwszy raz zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1976 r.

Wyprodukowany w niewielkiej ilości egzemplarzy w związku z nie rozpowszechnieniem się systemu kwadrofonicznego nadawania FM.

Dane techniczne:

  • Zakresy fal:
  • • długie: 150 ÷ 285 kHz
    • średnie: 525 ÷ 1605 kHz
    • krótkie 1: 5.95 ÷ 9.775 MHz
    • krótkie 2: 11.7 ÷ 15.45 MH z
    • UKF: 65.5 ÷ 73 MHz

  • Moc wyjściowa: 4 × 12 W
  • Pasmo przenoszenia: 30 ÷ 20.000 Hz
  • Zniekształcenia nieliniowe: 1%
IMG_0984.jpg

Diora "Afrodyta Stereo"

Jeden z pierwszych polskich tranzystorowych odbiorników stereofonicznych. Okres produkcji przypada na lata 1972/73. "Afrodyta stereo" jest konstrukcją zaginioną, choć bliźniaczo podobną do odbiornika "Diana stereo". Amplitunery, bo tak można je nazwać, różnią się jednak kolorystyką panela i zapewne nielicznymi detalami w układzie elektrycznym. Do budowy odbiornika użyto między innymi 27 tranzystorów krzemowych i 16 diod, co na początku lat 70-ych było warte wyróżnienia. Odbiornik wyposażony jest w funkcję ARC na UKF, dekoder i wskaźnik sygnału stereo, niezależne napędy strojenia AM FM, regulację tonów niskich i wysokich. Na zestaw składają się kolumny głośnikowe typu "compact".

Dane techniczne:

  • - zakresy fal: DŁ, ŚR, KR, UKF OIRT.
UNITRA DIORA - AFRODYTA stereo  zdjęcie

ZRK (EI) Hi Fi 160

Amplituner Hi Fi 160 jest w całości jugosłowiańską konstrukcją. Przysłała go firma Elektronska Industria jako zestaw do samodzielnego montażu w zamian za nasze wyroby które wysyłaliśmy na ich rynek. Składaniem tego sprzętu zajmowały się Zakłady Radiowe im. Marcina Kasprzaka w Warszawie, stąd też na panelu widzimy dwa loga.

IMG_2657.JPG

Diora "Duet 2"

Druga, nieco uproszczona wersja znanego odbiornika Diora DSP-301 "Duet".
W przeciwieństwie do poprzednika, skala jest jednolita z pojedynczą wskazówką strojenia.
Pozostałe cechy, tak pod względem elektronicznym jak i wyposażenia, bez zmian.

Dane techniczne:

  • 4 zakresy: UKF, DŁ, ŚR, KR
  • moc wyjściowa: 2x5W R=4 Ω
  • pasmo przenoszenia: 100 - 12.000Hz
  • zasilanie, pobór mocy: 220V 50Hz, 30W
  • waga 3,5kg
DIORA - DUET 2 zdjęcie

Diora DSH-300 / DSH-301

Linia rozwojowa odbiorników zaczęła się od modelu DSH-300 (foto kolor z folderu 1978r. ZR Diora)został on wyprodukowany w ilości 500 sztuk dla kontrahenta Francuskiego, miał układ ambiofoniczny i 7 pozycyjny programator UKF. Następnym z linii był DSH-301 ale pozostał na etapie prototypu z którego rozwinęła się konstrukcja DSH-302 i 303 czyli Merkury. Na bazie 301 wykonano jeszcze jeden odbiornik o nazwie METEOR Stereo , ale ten nie wszedł do seryjnej produkcji pozostała tylko preseria w ilości 12 egzemplarzy (którą rozdano lub skasowano)
Brak bliższych danych technicznych ale z dużym prawdopodobieństwem były one zbliżone do odbiornika Merkury

DSH-300 B.jpg

Diora AWS-704 / AWS-704 "Concert"

AWS-704

Stereofoniczny amplituner skoordynowany technicznie i wzorniczo z elementami zestawu wieżowego Diora SSL-500 i SSL-7000 i może z nimi współpracować. Amplituner jest wyposażony w nadajnik zdalnego sterowania (pilot PA 706), którym oprócz amplitunera można sterować dołączony magnetofon, dyskofon i korektror graficzny.

Występował również pod nazwą AWS-704 CONCERT.

Część radiowa amplitunera pracuje na zasadzie syntezy częstotliwości i sterowana jest mikroprocesorem.

Dzięki temu uzyskano:

Odbiór programów stereofonicznych emitowanych na zakresie UKF w systemach OIRT i CCIR
Automatycznie dostrajanie amplitunera do stacji na wszystkich zakresach
Nieulotną pamięć, umożliwiającą zaprogramowanie 30 stacji na zakresie UKF i po 10 stacji na każdym z zakresów AM

AWS-704 zdjęcie

Radmor 5413

Amplituner Radmor 5413 jest ostatnim z amplitunerów serii 5400. Powstała w latach 1988-1989 niewielka seria różniła się od 5412/5411 opisami w języku angielskim i fabrycznym dostosowaniem do pracy w zakresie CCIR. Układy elektroniczne pozostawiono bez większych zmian, dlatego parametry elektryczne nie uległy zmianie.

5413.JPG

Diora AWS-307 "Tosca"

Odbiornik występował pod nazwami:
- STEREO RECEIVER AWS 307
- AMPLITUNER STEREO TOSCA AWS 307

Tosca AWS-307 jest pięciozakresowym, stereofonicznym odbiornikiem radiowym klasy standard produkcji Zakładów Radiowych Diora w Dzierżoniowie. Tosca AWS-307 jest wersją rozwojową odbiornika TOSCA AWS-306.
Odbiornik wyposażono w:
• tranzystorowy wzmacniacz o mocy 2×20W,
• programator czterech stacji w paśmie UKF,
• układ cichego strojenia,
• układ ARCz,
• w wskaźniki sygnału stereo oraz zera FM na diodach świecących (LED).
Dzięki zastosowaniu obudowy z równolegle opracowanego nowego zestawu Hi-Fi SEMI-SLIM-LINE (niestety niezgodne wzornictwo), umożliwia dołączenie segmentów tego zestawu. Tosca występowała w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej i srebrnej. W porównaniu do poprzednika dla podłączenia magnetofonu zastosowano tylko gniazda CINCH (w miejsce DIN i CINCH), a istniejące gniazdo DIN magnetofonu zostało przystosowane do podłączenia korektora np. FS-042.

AWS-307 (bez TOSCA), autor: przeniec, allegro.pl zdjęcie