Odbiorniki samochodowe

Tonsil ZG30C/S/2

ZGC30C/S/2 są to samochodowe zestawy głośnikowe.

Obudowa to odlew metalowy z wklejonym frontem z tworzywa sztucznego.
Zastosowano głośniki niskotonowe GDN12/30/1/6Ω oraz wysokotonowe GDWT9/40/6/15Ω.
Głośniki są połączone przez dość rozbudowaną zwrotnicę, wnętrze obudowy wyłożone jest gąbką grubości ok. 2-3cm, siatka osłaniająca głośniki mocowana jest na wcisk w połączeniu z odrobiną kleju.

Spotykane jako Dynamic Speaker HX50.

20200308_130133.jpg

ZRK "Mini" 2

ZRK "Mini" 2 jest to następca modelu ZRK "Mini"

W nowym modelu zmieniono między innymi design oraz stare logo ZRK zmieniono na charakterystyczne
"[U]" Unitry

„Popularny samochodowy odbiornik tranzystorowy przeznaczony do eksploatacji w samochodzie z źródłem zasilania 12,8 V lub 6,4V z możliwością przyłączania do obudowy „+” lub „-”
Przystosowany do odbioru fal długich, średnich i krótkich z modulacją amplitudy.”

Dane techniczne:

Zakresy fal:

  • długie - 150 ÷ 300 kHz
  • średnie - 525 ÷ 1605 kHz
  • krótkie - 5,85 ÷ 6,2 MHz (pasmo 49 m)

Czułość:

    zrk_mini2_1.jpg

    Magmor P-211

    Magmor P-211

    Monofoniczny odtwarzacz kasetowy oparty na mechanizmie z radioodtwarzacza Diora SMT-331 "Skald", wzbogacony o selektor taśmy fe/cr i wbudowany wzmacniacz o mocy 4W z płynną regulacją tonów i regulacją głośności.

    jedyny polski niezależny magnetofon samochodowy zdjęcie

    Diora RPS-604 "Wiraż 5"

    Stereofoniczny radioodtwarzacz klasy popularnej. Łączył w jednym urządzeniu radio stereofoniczne i całkiem dobry magnetofon kasetowy. Parametry techniczne takie same jak w Safari 6. Mechanizm GM-734 został opracowany w 1980 roku, w oparciu o kontrakt z włoską firmą "Autovox". RPS-604 jest następcą monofonicznego modelu RPS-601 wprowadzonego do produkcji w 1981 roku. Jako ciekawostkę warto dodać, że "Wiraż" to konstrukcja niezwykle rozwojowa. "Wiraż 4" wyposażony był w programator stacji z wybieraniem klawiszowym, "Wiraż 8 FTZ" spełniał normy kompatybilności poczty niemieckiej. Najnowocześniejsze choć zaginione są: "Wiraż" SR-320 INFO*, oraz SR-421 o dużej mocy wyjściowe 2x20W.

    DSC00169.JPG

    Solo CR-10 (RS-805 "Safari 6 Stereo")

    Radioodbiornik bliźniaczo podobny do klasycznego i znanego Safari 6 R-801. Wyposażony w dwukanałowy wzmacniacz mocy i stereo-dekoder. Prezentowany radioodbiornik wyróżnia się zakresem UKF CCIR. Muzyczna moc wyjściowa to 2x7wat przy 4ohm.
    Konstrukcja sama w sobie jest dość popularna jako Safari 6 stereo, ale opisywany jest unikatem.

    DSC00167.JPG

    Diora SMP-401 "Traper"

    Radioodbiornik samochodowy klasy popularnej. Z zewnątrz można go nie odróżnić od znanego wszystkim Safari 5,jednak był bardziej zaawansowany technicznie, bo posiada strojenie na bazie diod pojemnościowych i układ pośredniej częstotliwości również na scalaku. Podobnie jak końcówka mocy i przetwornica dla głowicy. Radio miał hit dla wyjeżdżających za granice wysoki ukf 88-104MHz ale też posiada UKF 65-74 MHz,fale długie i fale średnie. Radio produkowane w okresie 1976-1986r. Powstał też bratni radioodbiornik Traper 2 ale on nie posiadał wysokiego UKF-u

    DSC00165.JPG

    Diora SSS-101 "Echo"

    Pierwszy polski stereofoniczny samochodowy odbiornik radiowy. Zaprojektowany w 1977 roku.
    Wielkoseryjnie produkowany w latach 1978 - 1980.
    Układy scalone: UL1601, 2 x UL1481, tranzystory krzemowe, rezonatory ceramiczne, elektroniczne przestrajanie za pomocą diod pojemnościowych na wszystkich zakresach - to nowoczesna technologia lat 70-ych. Oryginalność konstrukcji, wyróżnia zastosowanie w odbiorniku stabilizatora zapewniającego stałość napięć, niezależnie od obciążenia i temperatury otoczenia, a także specjalnej przetwornicy, podwyższającej napięcie z 12 do 30V, co jest wymogiem przy przestrajaniu w/w warikapami.
    Wzorniczo nawiązuje do rodziny odbiorników "Akropol" i "Rekord".
    Skala podświetlana dwiema żarówkami. Wskaźnik sygnału stereo - LED.

    UNITRA DIORA - ECHO SSS-101 zdjęcie

    Diora SMT-203 "Akropol"

    Jeden z najnowocześniejszych odbiorników samochodowych lat 70. Nowatorska konstrukcja, z automatycznym wyszukiwaniem stacji na wszystkich zakresach.
    Elektroniczne przestrajanie na diodach pojemnościowych.
    Skala LED jak i automatyka, zwiększają komfort obsługi, szczególnie podczas jazdy.
    Przyjemne brzmienie zapewnia regulacja barwy dźwięku typu wagowego.
    Jako ciekawostkę warto dodać, że odbiornik zdobył dwa złote medale.
    Pierwszy, na Jesiennych Targach Krajowych Poznań '74, a drugi, w roku następnym, na Międzynarodowych Targach w Lipsku. Po czym zamówienia na radio były tak duże, że nawet przekraczały możliwości produkcyjne ZR DIORA.
    Następcą jest "Rekord" SMT-204 z dodatkową funkcją pamięci dla każdego zakresu.

    DANE TECHNICZNE:

      DIORA - AKROPOL SMT-203 zdjęcie

      Diora SMT-204 "Rekord"

      Wysokiej klasy radioodbiornik samochodowy, z automatycznym wyszukiwaniem stacji i pamięcią dostrojenia dla każdego zakresu.
      Elektroniczna skala - 13 LED.
      Wagowa regulacja barwy dźwięku.
      Ponadto, odbiornik wyposażony jest w gniazdo magnetofonu i zdalnego strojenia.

      DANE TECHNICZNE

      • moc wyjściowa: 4W
      • zakresy fal: UKF, KR, ŚR1, ŚR2, DŁ
      • pasmo przenoszenia: 100-8000Hz
      • zasilanie: 12V
      • waga: 1,2kg
      REKORD SMT-204 zdjęcie

      Diora SMT-331 "Skald"

      Radioodtwarzacz Skald SMT-311 to pierwszy samochodowy odbiornik radiowy z wbudowanym odtwarzaczem kaset, wprowadzony do produkcji przez ZR Diora w 1975 roku.

      Monofoniczny, trzy zakresy fal: UKF, średnie i długie. Wzmacniacz mocy zbudowany na układzie scalonym UL 1481, zapewnia moc 4W. Elektroniczna stabilizacja obrotów silnika, szybkie przewijanie taśmy w przód.

      Solidny montaż, oraz nowocześnie zaprojektowany panel wykonany z wysokiej jakości tworzyw, sprawiają że odbiornik ładnie wygląda, jest trwały i przyjemny w obsłudze.

      Diora SMT-331 "Skald" zdjęcie